събота, 19 май 2012 г.

Динамично позиционираща система на офшорни кораби за жилищно настаняване

          Освен изброените в предходните статии условия, ДПС /динамично позиционираща система/  на кораб за жилищно настаняване трябва да отговарят на следното:
            Не трябва да рискува загуба на позиция, тъй като прохода, свързващ динамично позиционираната /ДП/ офшорна структура ще се повреди или да се движи по такъв начин, че да нарани персонала, използващ прохода. Персоналът трябва да има достатъчно  време  за безопасно евакуиране от прохода след подаване на предупреждението.
            При определянето на безопасни работни граници, следва да се обмислят скоростта, с която позицията може да бъде загубена, сравнена с времето, необходимо за предупреждение на персонала намиращ се в прохода и непосредствено до него, както и евакуирането на персонала от прохода и чистото повдигане и люлеене на прохода.
            Максималното отклонение, което се очаква преди възстановяване на позицията и ефекта от разстоянието между двете плаващи структури и както и времето, необходимо за възстановяване на позицията, трябва да се разглеждат при изготвяне на задължителния анализ на риска.
         
                                            Особеностти на позиционният контрол
            За свързания проход използващ ДП близо до структурата, минималното изискване за контрол е да има две автоматични, напълно самостоятелни системи за контрол, които да осигуряват гладкото прехвърляне  към другата плаваща структура, което би трябвало да бъде незабелязано от персонала, пресичащ прохода, при загуба на една от системите за контрол. В допълнение трябва да има джойстик за маневриране, който може да бъде отделна, или  съставна част от системата за контрол на ДПС. Прохода трябва да е видим директно от мястото за ДП контрол или чрез видеонаблюдение.
            При възникване на пожар или наводнение  в мястото за контрол на ДПС, след това трябва да се обмисли инсталирането на отделно управление на оборудването за контрол на ДПС, независимо от основната система.
            Такъв риск от пожар е малко вероятно да излезе от рамките на конзолата за управление на  ДП  пространство, особено ако тя е под непрекъснато наблюдение. При позициониране на оборудване в областта на контрола на ДП, дизайнерите трябва да обмислят ситуациите при възможен пожар,  както на палубата, така и над нея, както и разположените кабели под палубата.

             ДПС контролира компютри, сензори и UPS възли, разположени дистанционно от пулта за управление на ДПС. Те трябва да бъдат отделени, така че да се дава максимална защита на резервната система за контрол на ДП. Ако са разположени заедно, пространството което ще се влияе от огън и температура се очаква да нарасне значително, особено когато се използва само вентилация. В този случай може да се изиска инсталирането на климатична инсталация.

            Най-малко един компютър трябва да може да работи без прекъсване, поради  възможна загуба на мощност и да може да продължи да оперира свързаното с него оборудване, за поне 30 минути. Разумно е да се предостави независима UPS за всяка система за управление на ДП, с независима батерия, без кръстосано свързване. Такова изискване не увеличава безопасната граница, но може да намали риска, което иначе би довело до загуба на резервната система за контрол на ДП.

               Сензори следящи околната среда
               Най-малко два вятърни сензори с различни местоположения, с отделни  кабелни трасета, трябва да бъдат налични. Ако има трета исталирана единица е за предпочитане да бъде на различно място, ако ли не, на по-добро от местата на другите два сензора отчитащи вятър. Ако вятърните сензори са на много различни височини, те трябва да се коригират така, че операторите да могат да ги сравняват.  ДП контрол трябва да бъде в състояние да идентифицира дефектна единица и да алармира оператора своевременно.

                  Сензори на кораба
            Най-малко два вертикални сензора следва да бъдат налични. Ако има трети инсталиран, той трябва да се намира отделно, с отделно захранване. Три жироскоп-компаси, следва да бъдат налични специално за еднокорпусни плавателни съдове, заради критичния характер на ДП контрол. Този контрол трябва да бъде в състояние да идентифицира дефектната единица и да алармира операторите при позиция, която се влошава. На кораба, сензорите трябва да бъдат физически разделени, така че резервните единици да е малко вероятно да пострадат от пожар, наводнение или механична повреда, при настъпване на аварийно  събитие.
           Проектирането и разположението на тези сензори, трябва да гарантира, че изискваната независимост на позицията не е нарушена, ако един от тях не работи.

          За разработката съм използвала материали от IMCA (International Marine Contractors Association)

Няма коментари:

Публикуване на коментар