събота, 18 февруари 2012 г.

Офшорни плаващи съоръжения за жилищно настаняване-II част

                                           Офшорни кораби – тип „FLOTEL
              В предишната част от разработката споменах, че използването на кораби, като офшорни "flotels" е съвсем отскоро. Корабът “Еда Фиорд“ е първият „flotel“ кораб с достатъчно добро изпълнение, което да доведе до започването на няколко други проекта. През 2008 -2009 г. финансовата криза и спада в цените на петрола доведоха до забавяния и дори до откази на някои от тези проекти, но тези, които все още са в процес на разработване ще са започнали работа в края на 2010 година. Повечето от „flotel“ корабите не са само за настаняване, имат и други функции, свързани основно с поддръжка. Тези кораби можат да се използват за бързо транспортиране на персонал за платформи, в области, които не разполагат с установена инфраструктура, или между платформи, кораби или пристанища. Някои от тях могат да бъдат използвани като офшорни строителните съдове (много по-нисък  капацитет), за подводни операции, като превозното средство (ROV) или подводни услуги. Голямото товарно пространство на палубата се използва за съхраняване на офшорно оборудване или като работната палуба за различни офшорни операции, като например ремонтиране на оборудване.
            Следователно, тези кораби са много гъвкави и са подобни на всеки офшорен плавателен съд.
             Според SOLAS и класификационните организации, „flotels“ могат да бъдат от тип „пътнически кораб“ или като „кораб със специално предназначение (SPS- Special Purpose Ship)“.

                        Офшорни кораби – тип „пасажерски кораби“
              Според класификационните организации и правилата на SOLAS прилагането на клас на кораб като пътнически е ограничена до кораби тип круиз и ферибот и не би било възможно да се прилага към други структуриподобни на шлепове, полу-попотопяеми или всякакви други иновативни структури, които не са "кораби". Но новата концепция за „flotel“ кораби означава, че някои от тях са включени в тази категория.
 
        
   Пример: Кораб „Dan Swift“ – проектиран е  да работи в близост както до фиксирани структури така и до платформи и плаващи единици, като FPSO и полу-полупотопяеми единици.



              
              Офшорни кораби – тип „SPS - кораб  със специално предназначение/цел“
            Този тип кораби (SPS) е с основен клас, предназначен за  използване като кораби за обслужване на офшорни нефтени платформи, като кораби за доставка, обезпечаващи закотвянето, както и за помощно настаняване (Flotels). Тъй като персонала на борда на този вид кораби по същество  не са моряци, са хора с доста опит за работа на море. Те не се считат за пътници, но са хора със "специално предназначение". Някои от правилата за пътнически кораби се прилагат заедно с някои от правилата за товарни кораби.
      Наскоро IМО и някои класификационни организации /DNV/ преразгледаха определението на тази категория кораби, поради нарастващото търсене на сложни видове кораби, превозващи персонал- извършващ специализирана работа на борда.
            По отношение настаняването на персонал на корабите (SPS), има някои противоречия вътре в класификационните организации. Правилата от 2008 г. за SPS ясно посочват, че „код“ не е предназначен за кораби , използвани за транспорт и настаняване на промишлен персонал, който не работи на борда ". Въз основа на това, един кораб за настаняване опериращ само със Сертификат за товарен кораб и подкрепен със Сертификат за (SPS). може да се сблъска с проблеми с местните класификационни организации при бъдещи промени на флага. Пример в подкрепа на това твърдение: кораб ARV1 (кораб за настаняване и ремонт), собственост на „Equinox Offshore“, която планираше да го преобразува от оригинален ро-ро кораб на кораб със специално предназначение, но в крайна сметка е регистриран в  края на 2010 г. като ро-ро пътнически кораб.
к-б „Edda Fjord“
            
   Специален пример за (SPS) кораб е к-б „Edda Fjord“, за който съм Ви приложила подробна информация /като препратка/ в предишната част от тази разработка.



P.S.
Ще се радвам, ако четящите тази презентация могат да я обогатят с нови факти и впечатления.

                                                                                                                 Следва продължение...

Няма коментари:

Публикуване на коментар