събота, 11 февруари 2012 г.

Офшорни плаващи съоръжения за жилищно настаняване

                                               Офшорни плаващи съоръжения
       Преди да разгледаме онсновните видове офшорни плаващи хотели, ще направя кратък преглед на офшорната индустрия. Петролната офшорна индустрия е главният пазар за корабите за жилищно настаняване. Много проекти бяха разработени през последните години, като бяха въведени изцяло нови концепции, оборудване и системи, които значително подобриха условията на живот на хората, които работят в  офшорната индустрия.
телескопичен проход

      Основната цел на този тип плаващи „кораби за жилищно настаняване“ е да се осигури място за настаняване на хора, работещи на платформи, разположени в непосредствена близост до и на фиксирани плаващи структури, различни видове платформи, FPSO кораби.  Това може да се постигне чрез  закотвяне или използване на системи за динамично позициониране. Прехвърлянето на персонал между flotel и офшорни платформа става посредством телескопичен проход.

пример за телескопичен проход

       Необходимостта от офшорни flotels идва от факта, че на петролната платформа /FPSO, сондажни съоръжения и др./ могат  да се настанят само хора, необходими за ежедневната работа, което означава между 100 и 200 души: Проблемът идва, когато е необходим допълнителен капацитет  за настаняване на работници по време на операции свързани със: строителство и мантаж, регулярни ремонти, извеждане от експлоатация, операции свързани с подводни дейности и др.


           Типове и кратка история
    През 1977г JCE Group AB построява първия в света полу-потопен flotel наименован „Safe Astoria“. От тогава най-доброто решение за краткосрочно настаняване към платформи е използването именно на такъв тип „плаващи  структури“, които се разполагат близо до платформата. Но тези полу-потопени flotels имат и  някои съществени недостатъци като: висока себестойност, високи експлотационни разходи и ограничена подвижност.
„Еда Fjord“
    През 2005 г., кораб „Еда Fjord“ на Østensjø Group е преустроен в предоставяне на услуги за жилищно настаняване към платформа в  Нигерия. Може да осигури пребиваването на  общо 330 души. Поради тази причина тя се счита за първия flotel кораб. „Еда Fjord“ е свързан с FPSO посредством проход и се позиционира  чрез използване на динамична система за позициониране разположена на борда. Жилищните помещения са модулен тип.
    През следващите години като следствие от отличното представяне на „Еда Fjord“ няколко фирми решават да построят свои собствени кораби flotel. Корабът flotel има някои предимства в сравнение с полу-потопяеми flotel: flotel кораб е значително по-евтин за построяване и ескплоатация отколкото полу-потопяем; има значително по-ниска цена за предвижване от едно място до друго; както и по-висока скорост.
   Но flotel кораб имат един съществен недостатък: полу-потопяемия е по-стабилен в придвижването отколкото единичния корпус (с формата на кораб) и следователно е по-подходящ за суровите условия на околната среда. Този проблем се разрешава чрез използването на активни стабилизатори.
            Освен полу-потопени конструкции и кораби, еднокорпусните баржи също са били използвани в продължение на много години за осигуряване на допълнително настаняване за офшорната индустрия. Предимството на баржите е че са по-евтини от другите видове flotel кораби. Недостатъците са свързани с нуждана на влекачи за предвижването, както и че са подходящи преди всичко за плитки води, тъй като те обикновено не са свързани със системи за динамично позициониране и е необходимо тяхното закотвяне.
            В следващата част от разработката ще Ви предсавя  четирите вида flotels:
Кораби; Еднокорпусни баржи;Полу-потопени баржи;Jack-баржи.



P.S.
Ще се радвам, ако четящите тази презентация могат да я обогатят с нови факти и впечатления.

                                                                                                                 Следва продължение...


Няма коментари:

Публикуване на коментар