сряда, 6 юли 2011 г.

Варненско лято - музикален фестивал 2011

          В събота Ви разказах за концерта на симфоничният оркестър от САЩ. Преди да Ви разкажа за следващият концерт, редно е да отбележа, че всички музикални прояви на големи симфонични оркестри са част от  Международният музикален фестивал - Варненско лято 2011, който тази година чества 85-то си издание.

      Концертът на който присъствах тази вечер беше в три части. Композиторите, които бяха представени на широката публика са сред най-известните класици  (Б.Сметана, А.Дворжак и П.И.Чайковски). Две от произведенията бяха нови и непознати за мен.

     Началото беше за произведението на Бедржих Сметана „Вълтава“ - за това произведение не мога да кажа нищо - то просто се слуша, музиката се носи в пространството, омайва те и те пренася в спокойният мир на чешката природата. Поемата „Вълтава“ има значение на национален химн за чешкият народ.

       Второто произведение е от Антонин Дворжак - „Цигулков концерт в ла минор“. За първи път чувам това произведение, но съм впечатлена от концертиращата цигуларка София Яфе от Германия. За нея мога да кажа, че е безспорен талант, родена да свири на цигулка.

       Последното, но и най-трудно според мен произведение беше от П.И.Чайковски - „Пета симфония“. Аз съм любител на класическата музика, без претенции за сериозно познание на материята. Определено произведението остана неразбрано от мен, може би поради очакванията ми да чуя нещо познато от стила на композитора. 

       Тук  обаче трябва да отбележа изключителният професионализъм на оркестрантите от Симфоничният оркестър на Държавна опера - Варна, както и доброто дирижиране на Владимир Валек от Чехия.

Няма коментари:

Публикуване на коментар