неделя, 3 април 2011 г.

Що е то „ Круиз; Лайнер; Пасажер - кабини”?

          Както вече знаете круизните кораби са разделени на палуби. Основна част от надстройката на кораба е заета от кабини за пасажерите. Те са различни по вид и големина. Освен кабини, на борда на кораба има и големи, луксозни апартаменти, които са разположени на най-горните палуби и са с изглед към морето/океана/. Освен за пасажери има и кабини за екипажа. Те са разположени под главна палуба, малки са по размер и са лишени от някой от удобствата на кабините за пътници. Но всички обществени помещения за пътуващите ги има и за екипажа. Разликата е само в разположението им по палубите.


Примерно разположение на кабини и обществени помещения по палубите
          Друг въпрос, който може да представлява интерес за Вас е как  се  поставят кабините на кораба. Кабините на круизните кораби са изградени изцяло извън кораба. Когато се поставят на кораба, можем да ги разглеждаме като парчета от пъзел. 




                Кабините се изграждат от готови панели в специални заводи за производство им. Панелите са монтирани като стени и тавани, тоалетните и душовете се вграждат. Всички мебели, телефони, мини-барове и ел. контакти са плътно  вградени в кабината. Дори леглата са плътно  застопорени. След като кабината е окомплектована, тя се подготвя за транспортиране до корабостроителницата. 

Етапи на окомплектоване на кабината

                   Процесът по окомплектоване на една кабина е 2-3 дни. Започва се със сглобяване на стени и тавани и се завършва с инсталирането на ел.и ВиК системите. След като кабината  се постави на борда на кораба тя се цементира на определеното място, слагат се килимите и прозорците /балконите/.

        Един от най-големите заводи за кабини се намира в гр. Piikkiö, на   около  20км.  от           гр.Турку, Финландия. Имах възможност да посетя този завод.  Технологията е много интересна и уникална, не може да се види на друго място. Този завод произвежда  около 150 кабини на седмица. Когато кабините са готови те се съхраняват в двора на завода, докато корабът бъде готов за тяхното поставяне.


           
           Окомплектоването е много интересна интеграция между логистика и координация. Често в построяването на една кабина участват до 100 фирми /отделни доставчици на части/.
          

        Както и корабите, така и  кабините имат  тестове за проверка на качеството. Пробват се всички системи разположени в тях за здравина, пожароустойчивост и безопасност на употреба. За всеки клас кабини се издава сертификат за качество и пригодност, който е неотменна част от корабната спецификация.


P.S.
Ще се радвам, ако четящите тази презентация могат да я обогатят с нови факти и впечатления.

                                                                                                                 Следва продължение...


1 коментар:

  1. Не е точно строителство на модулни кабини за кораби. Но може би ще Ви бъде интересно да видите модулно строителство на къщи и офис помещения. Метода е новаторски и досега не е прилаган в световен мащаб. Повече информация можете да намерите на сайта на компанията
    http://www.neapo.fi/suomi/www/popupcard.php?id=31

    ОтговорИзтриване