четвъртък, 3 март 2011 г.

Трети март - Ден на освобождението на България от турско робство


 Трети март. Най- големият и свят български празник.


      
         В нито един момент от живота си не съм забравила, че съм българка. Винаги когато чуя нашия химн или видя нашето знаме гордо да се вее, ми трепва нещо под лъжичката. Колкото й труден да е живота в България, аз си я обичам.


          Преди 20 години ни учеха, че днес сме се освободили от пет века турско робство. 500 години, които са загубени за моята страна. Сега, когато живеем в така мечтаната "демокрация", учат децата ни, че не сме били под робство, а под османска зависимост. Не съм националист, но подобно твърдение ме обижда и наранява. Всеки народ има чест и достойнство, които трябва да пази. Ние сме малка страна, нашата история последните векове е зависима от други страни, но значи ли това, че не трябва да ни уважават?

          


           Трябва да помним, че този ден е и ден на признателност към всички загинали руски, финландски и други войни, които през годините от 1877 до 1878г. са се сражавали и загинали тук за освобождението на нашата - българската земя.

Няма коментари:

Публикуване на коментар