Офшорни плаващи съоръжения
Преди да разгледаме онсновните видове офшорни плаващи хотели, ще направя кратък преглед на офшорната индустрия. Петролната офшорна индустрия е главният пазар за корабите за жилищно настаняване. Много проекти бяха разработени през последните години, като бяха въведени изцяло нови концепции, оборудване и системи, които значително подобриха условията на живот на хората, които работят в офшорната индустрия.
телескопичен проход |
Основната цел на този тип плаващи „кораби за жилищно настаняване“ е да се осигури място за настаняване на хора, работещи на платформи, разположени в непосредствена близост до и на фиксирани плаващи структури, различни видове платформи, FPSO кораби. Това може да се постигне чрез закотвяне или използване на системи за динамично позициониране. Прехвърлянето на персонал между flotel и офшорни платформа става посредством телескопичен проход.
пример за телескопичен проход |
Необходимостта от офшорни flotels идва от факта, че на петролната платформа /FPSO, сондажни съоръжения и др./ могат да се настанят само хора, необходими за ежедневната работа, което означава между 100 и 200 души: Проблемът идва, когато е необходим допълнителен капацитет за настаняване на работници по време на операции свързани със: строителство и мантаж, регулярни ремонти, извеждане от експлоатация, операции свързани с подводни дейности и др.
Типове и кратка история
През 1977г JCE Group AB построява първия в света полу-потопен flotel наименован „Safe Astoria“. От тогава най-доброто решение за краткосрочно настаняване към платформи е използването именно на такъв тип „плаващи структури“, които се разполагат близо до платформата. Но тези полу-потопени flotels имат и някои съществени недостатъци като: висока себестойност, високи експлотационни разходи и ограничена подвижност.
„Еда Fjord“ |
През следващите години като следствие от отличното представяне на „Еда Fjord“ няколко фирми решават да построят свои собствени кораби flotel. Корабът flotel има някои предимства в сравнение с полу-потопяеми flotel: flotel кораб е значително по-евтин за построяване и ескплоатация отколкото полу-потопяем; има значително по-ниска цена за предвижване от едно място до друго; както и по-висока скорост.
Но flotel кораб имат един съществен недостатък: полу-потопяемия е по-стабилен в придвижването отколкото единичния корпус (с формата на кораб) и следователно е по-подходящ за суровите условия на околната среда. Този проблем се разрешава чрез използването на активни стабилизатори.
Освен полу-потопени конструкции и кораби, еднокорпусните баржи също са били използвани в продължение на много години за осигуряване на допълнително настаняване за офшорната индустрия. Предимството на баржите е че са по-евтини от другите видове flotel кораби. Недостатъците са свързани с нуждана на влекачи за предвижването, както и че са подходящи преди всичко за плитки води, тъй като те обикновено не са свързани със системи за динамично позициониране и е необходимо тяхното закотвяне.
В следващата част от разработката ще Ви предсавя четирите вида flotels:
Кораби; Еднокорпусни баржи;Полу-потопени баржи;Jack-баржи.
Следва продължение...
P.S.
Ще се радвам, ако четящите тази презентация могат да я обогатят с нови факти и впечатления.
Няма коментари:
Публикуване на коментар