Предназначението на пасажерския /круизен/ кораб е да предоставя удоволствия по време на плаване. Транспорта не е основната цел на този вид кораби, а маршрутът, който обикновено е в определен район от даден континент.
Друг вид пасажерски кораби са през-океанските лайнери, чиято цел е превозването на пътници от една точка до друга, без да се правят обиколни турове. Обикновено този клас пътнически кораби е с по-висок стандарт, отколкото типичните лайнери.
Съществена разлика между двата типа круизи е капацитета гориво, храна и условия за развлечение, предназначени за дълго пътуване.
Разграничението между океански и обикновен круиз не винаги може да бъде направено, въпреки че има разлики при самото построяване на двата типа кораби.
Примерно общо разположение |
Предимство на големите круизни кораби е, че предлагат множество места за отдих и почивка, както и много и разнообразни развлечения. Недостатъци: много пасажери, качването и слизането им от и на кораба, шум.
Въпреки че по - голямата част от най-големите притежатели на крузни линии са компании извън Европа, 90% от всички построени кораби от този вид са направени в европейски корабостроителници.
Много от круизните кораби и най-вече тези построени от STX Finland (проекта Genesis) имат широка, разположена на няколко платформи “Promenade deck” . На тези кораби палубата е разположена в централната част на кораба, като в горната част на конструкцията има изграден хоризонтален атриум. Това позволява на по-голяма част от кабините разположени във вътрешната част на кораба да имат прозорец с изглед към вътрешността на кораба.
Прототип на тази палуба за първи път е използван на фериботите M / S Silja Serenade и M / S Silja Symphony през 1990г
Знаете ли че на корабите клас "Genesis" няма палуба с номер 13?
Малко известен факт е , че две български компании са взели участие в разработването на техническата документация на на двата кораба от този клас ( "Оазис на моретата" и "Чар на моретата").
В последните няколко години се забелязва тенденцията към увеличаване на интереса на пасажерите към пътувания с пътнически кораби, като към 2011г. се очакват да бъдат реализирани над 19 милиона пътувания в световен мащаб. Освен традиционния туристически пазар в Северна Америка и Европа, засилен интерес се наблюдава и в региона на южно азиатските страни - Китай, Индия, Сингапур и Южна Корея.
Въпреки че по - голямата част от най-големите притежатели на крузни линии са компании извън Европа, 90% от всички построени кораби от този вид са направени в европейски корабостроителници.
“Promenade deck” е най-известната палуба, разположена на повечето новопостроени пасажерски кораби. Обикновено се разполага от носа към кърмата от двете страни на кораба, които са отворени към морето и имат разположена пешеходна зона от която произлиза и наименованието на тази популярна палуба. Тъй като палубата е разположена в откритата част на корабната конструкция е оградена с парапети.
Много от круизните кораби и най-вече тези построени от STX Finland (проекта Genesis) имат широка, разположена на няколко платформи “Promenade deck” . На тези кораби палубата е разположена в централната част на кораба, като в горната част на конструкцията има изграден хоризонтален атриум. Това позволява на по-голяма част от кабините разположени във вътрешната част на кораба да имат прозорец с изглед към вътрешността на кораба.
Прототип на тази палуба за първи път е използван на фериботите M / S Silja Serenade и M / S Silja Symphony през 1990г
Знаете ли че на корабите клас "Genesis" няма палуба с номер 13?
Малко известен факт е , че две български компании са взели участие в разработването на техническата документация на на двата кораба от този клас ( "Оазис на моретата" и "Чар на моретата").
P.S.
Ще се радвам, ако четящите тази презентация могат да я обогатят с нови факти и впечатления, давайки своите коментари.
Следва продължение...
Няма коментари:
Публикуване на коментар