събота, 2 април 2011 г.

Що е то „ Круиз; Лайнер; Пасажер - Част II”?




          Предназначението на пасажерския /круизен/  кораб е да предоставя удоволствия по време на плаване. Транспорта не е основната цел на този вид кораби, а маршрутът,  който обикновено е в определен район от даден континент.


            Друг вид пасажерски кораби са през-океанските лайнери, чиято цел е превозването на  пътници от една точка до друга, без да се правят обиколни турове. Обикновено този клас пътнически кораби е с по-висок стандарт, отколкото типичните лайнери. 

         Съществена разлика между двата типа круизи е капацитета  гориво, храна и условия за развлечение, предназначени за дълго пътуване.

        
           Разграничението между океански и обикновен круиз не винаги може да бъде направено, въпреки че има разлики при самото построяване на двата типа кораби.

Примерно общо разположение




          Предимство на малките круизни кораби е, че могат да посещават места недостъпни за големите лайнери. Няма много хора, наслаждавате се на спокойна и релаксираща обстановка.  Недостатъци: по-ограничен избор от забавления на палубата.

          Предимство на големите круизни кораби е, че предлагат множество места за отдих и почивка, както и много и разнообразни развлечения. Недостатъци: много пасажери, качването и слизането им от и на кораба, шум.

           В последните няколко години се забелязва тенденцията към увеличаване на интереса на пасажерите към пътувания с  пътнически кораби, като към 2011г. се очакват да бъдат реализирани над 19 милиона пътувания в световен мащаб.  Освен традиционния туристически пазар в Северна Америка и Европа, засилен интерес се наблюдава и в региона на южно азиатските страни - Китай, Индия, Сингапур и Южна Корея.







        Въпреки че по - голямата част от най-големите притежатели на крузни линии са компании извън Европа, 90% от всички построени кораби от този вид са направени в европейски корабостроителници.


                “Promenade deck”  е най-известната палуба, разположена на повечето новопостроени пасажерски кораби. Обикновено се разполага от носа към кърмата от двете страни на кораба, които са отворени към морето и имат разположена пешеходна зона от която произлиза и наименованието на тази популярна палуба. Тъй като палубата е разположена в откритата част на корабната конструкция е оградена с парапети.
                       


                  Много от круизните кораби и най-вече тези построени от STX Finland (проекта Genesis) имат широка, разположена на няколко платформи “Promenade deck” . На тези кораби палубата е разположена в централната част на кораба, като в горната част на конструкцията има изграден хоризонтален атриум. Това позволява на по-голяма част от кабините разположени във вътрешната част на кораба да имат прозорец с изглед към вътрешността на кораба.
       
                     Прототип на тази палуба за първи път е използван на фериботите  M / S Silja Serenade и M / S Silja Symphony през 1990г





        Знаете ли че на корабите клас "Genesis" няма палуба с номер 13?                
                
         Малко известен факт е , че две български компании са взели участие в разработването на техническата документация на на двата кораба от този клас ( "Оазис на моретата" и "Чар на моретата").




P.S.
Ще се радвам, ако четящите тази презентация могат да я обогатят с нови факти и впечатления, давайки своите коментари.
                                                                                                    Следва продължение...

Няма коментари:

Публикуване на коментар